Nem kellene, hogy nagy szám legyen az, hogy a héten befejeztük az első negyedévet, azaz a szemeszter felét, de itt mégis az.
Bentlakásos iskola vagyunk, ahol a diákok nagyrésze július elejétől november végéig itt él, aztán a téli szünet után január elejétől május végéig újra.
Vannak olyan tantárgyaink is, amelyek csak egy szemeszterre szólnak, így pl. az én két gimnáziumi kurzusom is ilyen. A Jézus élete és tanítását a 9. évfolyam felének tanítom az első félévben, a másik felének majd januártól. Ugyanígy működik a 10.-esek Világvallások kurzusa is.
Azaz gyakorlatilag a most adott értékelés a teljesítmény felénél jár, csak úgy mint otthon. A különbség annyi, hogy nemcsak a naplót nézzük végig, és beírunk egy félévi jegyet ceruzával, amit aztán az osztályfőnök az osztályozó konferencia után átír tollal, hanem szöveges (!) értékelést is kell írni minden diákról, valamint különböző ATL-ek (= approaches to learning) alapján is osztályozzuk őket. Így azért elképzelhetitek, hogy ez meglehetősen időigényes, még ha fontos információt is közöl a diákról a szülőnek, advisornak, kollégiumi nevelőnek.
Talán nem sértek személyiségi jogot (ill. igen, de szóltam neki, hogy egy magyar oldalon minimális olvasottsággal ;) meg fog jelenni...) azzal, hogy idemásolom egyik diákom értékelési lapját. Így néz ki mind a 85 diákomé, ami azt jelenti, hogy a negyedév során kellett őket értékelnem legalább három különböző kritérium szerint. Ez azt jelenti, hogy nem egyszerű dolgozatot íratok velük vagy feleltetem őket, amire aztán adok egy jegyet, hanem vagy A (tényszerű tudás és értés), vagy B (kutatási készség), vagy C (kommunikációs készség), vagy D (kritikus gondolkodás) kritériumok alapján összeállított feladatot kapnak, amit aztán egy 8-as skálán értékelek. Így kapják a beírt jegyeket, amit itt a lenti táblázatban láttok. Ehhez hozzáadok egy kitalált (!) jegyet, amit az általam még nem értékelt kritérium alapján szerintem (!) kapott volna, és így a lehetséges max. 32-ből kijön egy szám. Ezt a számot aztán megfeleltetem egy 7-es skálán, így lesz meg a negyedéves MYP-jegye, alatta pedig még azt is látjátok, hogy ebből hogyan számolják a GPA-t, ahol pedig 4.0 a maximum.
Kérdezhettek természetesen, de nem valószínű, hogy fogok tudni válaszolni. A hogyanokra esetleg, a miértekre semmiképpen ;)
Andrea ebből kimarad, mert a kiscsoportosokról még nem kell ilyet írni, de (akár hiszitek, akár nem) a középsős ovisoktól (Preschool) elkezdve már mindenkinek hasonló értékelési lapja van. Ez egyébként az International Baccaleaurate ún. Primary Years Programja (PYP - ebbe tartozik Olivér), valamint 6. osztálytól ún. Middle Years Program (MYP - ide tartozik már Boróka). Alapvetően sokminden tetszik a rendszerben, hiszen nagy teret ad kreativitásnak, tanulói szabadságnak, választási lehetőségeknek, de - ugyanúgy, mint minden más rendszer - ez bizony nem való mindenkinek, mint ahogyan otthon sem ajánlom a 8 osztályos gimnáziumot mindenkinek...
Ahogy ez alapján érezhetitek, ez egy meglehetősen húzós negyedév volt mindnyájunknak, ebben azok a lazítások segítettek, amikor spontán elmentünk mondjuk aug. 20-án meglepetésből Jóékhoz Himnuszt énekelni meg mini-tűzijátékot csinálni:
vagy éppen kártyázni valamelyik este:
vagy éppen fociklubra:
vagy éppen gimis ifire:
Mit nekünk negyedévzárás, ha ilyen jó dolgok is történnek? ;)
Bentlakásos iskola vagyunk, ahol a diákok nagyrésze július elejétől november végéig itt él, aztán a téli szünet után január elejétől május végéig újra.
Vannak olyan tantárgyaink is, amelyek csak egy szemeszterre szólnak, így pl. az én két gimnáziumi kurzusom is ilyen. A Jézus élete és tanítását a 9. évfolyam felének tanítom az első félévben, a másik felének majd januártól. Ugyanígy működik a 10.-esek Világvallások kurzusa is.
Azaz gyakorlatilag a most adott értékelés a teljesítmény felénél jár, csak úgy mint otthon. A különbség annyi, hogy nemcsak a naplót nézzük végig, és beírunk egy félévi jegyet ceruzával, amit aztán az osztályfőnök az osztályozó konferencia után átír tollal, hanem szöveges (!) értékelést is kell írni minden diákról, valamint különböző ATL-ek (= approaches to learning) alapján is osztályozzuk őket. Így azért elképzelhetitek, hogy ez meglehetősen időigényes, még ha fontos információt is közöl a diákról a szülőnek, advisornak, kollégiumi nevelőnek.
Talán nem sértek személyiségi jogot (ill. igen, de szóltam neki, hogy egy magyar oldalon minimális olvasottsággal ;) meg fog jelenni...) azzal, hogy idemásolom egyik diákom értékelési lapját. Így néz ki mind a 85 diákomé, ami azt jelenti, hogy a negyedév során kellett őket értékelnem legalább három különböző kritérium szerint. Ez azt jelenti, hogy nem egyszerű dolgozatot íratok velük vagy feleltetem őket, amire aztán adok egy jegyet, hanem vagy A (tényszerű tudás és értés), vagy B (kutatási készség), vagy C (kommunikációs készség), vagy D (kritikus gondolkodás) kritériumok alapján összeállított feladatot kapnak, amit aztán egy 8-as skálán értékelek. Így kapják a beírt jegyeket, amit itt a lenti táblázatban láttok. Ehhez hozzáadok egy kitalált (!) jegyet, amit az általam még nem értékelt kritérium alapján szerintem (!) kapott volna, és így a lehetséges max. 32-ből kijön egy szám. Ezt a számot aztán megfeleltetem egy 7-es skálán, így lesz meg a negyedéves MYP-jegye, alatta pedig még azt is látjátok, hogy ebből hogyan számolják a GPA-t, ahol pedig 4.0 a maximum.
Andrea ebből kimarad, mert a kiscsoportosokról még nem kell ilyet írni, de (akár hiszitek, akár nem) a középsős ovisoktól (Preschool) elkezdve már mindenkinek hasonló értékelési lapja van. Ez egyébként az International Baccaleaurate ún. Primary Years Programja (PYP - ebbe tartozik Olivér), valamint 6. osztálytól ún. Middle Years Program (MYP - ide tartozik már Boróka). Alapvetően sokminden tetszik a rendszerben, hiszen nagy teret ad kreativitásnak, tanulói szabadságnak, választási lehetőségeknek, de - ugyanúgy, mint minden más rendszer - ez bizony nem való mindenkinek, mint ahogyan otthon sem ajánlom a 8 osztályos gimnáziumot mindenkinek...
Ahogy ez alapján érezhetitek, ez egy meglehetősen húzós negyedév volt mindnyájunknak, ebben azok a lazítások segítettek, amikor spontán elmentünk mondjuk aug. 20-án meglepetésből Jóékhoz Himnuszt énekelni meg mini-tűzijátékot csinálni:
vagy éppen kártyázni valamelyik este:
vagy éppen fociklubra:
vagy éppen gimis ifire:
Mit nekünk negyedévzárás, ha ilyen jó dolgok is történnek? ;)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése