2018. december 23., vasárnap

41) Goai advent

Kettesben néhányszor megéltünk már nem konvencionális európai típusú adventet, de a gyerekeinknek ez az első olyan decemberük, amikor nem a havat várják, hanem a tengeri hullámokat, és nem átázott bakkancsot meg kesztyűt teszünk száradni a meleg radiátor alá, hanem vizes fürdőruhát az erkélyre.

Advent 1. vasárnapján így szólt a heti ige:
"Királyod érkezik hozzád, aki igaz és diadalmas." (Zak 9,9b)
Balázs a harkai otthoni templomban tölthette ezt a vasárnapot, és úrvacsorát is tudott venni, Andreáék pedig ekkor indultak el a másik otthonból, Kodiból Bombayba, hogy egy kedves baráti családnál töltsenek néhány napot, hogy aztán onnan vonattal úgy érjenek a goai tengerpartra, hogy Mikulás reggelén már ott ébredjenek.
Egy olyan apartmant béreltünk a parttól kb. negyedórányi sétára, ahol a felettünk lévő lakásban Jóék laktak, nagyon jó volt egy teljes hetet együtt nyaralni - hálásak vagyunk az Úristennek a barátságukért. És persze a wifiért is 😀
A lakásban jókat lehetett játszani is, amikor éppen nem a tengerparton voltunk, vagy természetesen közösen medencézni 😉
Lehetett ugrálni is, meg besötétedés után a parton közösen jókat kajálni:
A parton élveztük a hullámokat:
a színes standokat és a barátoknak pózolásokat:
Szombaton megérkezett apa is otthoni finomságokkal: kolbász és szaloncukor 😆

Advent 2. vasárnapján immár mindnyájunknak közösen Lk 21,28 biztatása szólt: "Egyenesedjetek fel, és emeljétek fel fejeteket, mert közeledik megváltásotok!"
Hiszem, hogy az igéről Angelika üzenete mindnyájunknak szól.A nyaralás folytatódott, a fiúk pedig ilyen ügyesek lovagolták a hullámokat:

A közös vacsoráknak nagyon örültünk, amelyre kétszer Ulrike és Myra Dedekind (2002-től barátaink: Lars volt kollégánk felesége és Kodiban született lányuk, aki most félévig cserediák volt itt - B örömmel tanította is!) is csatlakozott hozzánk.

Négyen fiúk elmentünk egy sas-lesre is, nagyon élveztük a nyugodt folyó csendjét, amely a tengerbe folyik bele. Keralában több ilyet is láttunk már, ott egész ún. backwaters-rendszer van, de ilyen édesvízi holtágból itt is találni néhányat. Így egyik délután útra keltünk, hogy megnézzük milyen madárfajok vannak itt:

Ez a koma már napok óta rágta András fülét 😉
Nem is gondoltuk volna, hogy itt is látunk egy ún. ingókövet, amelyet Mahabalipuramban már megcsodálhattunk. Ezt se tartja sokminden, hihetetlen, hogyan működnek néha a fizika törvényei...
Más csónakokkal is találkoztunk, főleg orosz turistákkal:
Előre készített csirkeaprólékok dobálásával tudtunk közel hívni a sasokat:
Tiszta Hitchcock-érzés volt néha 😅

Kormoránt is láttuk:
Ennél a gátnál próbálják megakadályozni, hogy az édesvíz keveredjen a tenger vizével:
A kiabáló fák harrypotteri (O. szerint) magasságokba emeltek bennünket:
Betekintés a gáton túlra:
Búcsú a sasoktól visszafelé, amikor már nem a "mi csirkemaradékunkra" ugrottak, hanem az oroszokéra:

Elköszöntünk Angelikáéktól, és boldog karácsonyt kívántunk egymásnak, azért annyira nem szomorkodtunk, hiszen januárban Kodiban újra találkozunk:
Búcsúzáskor még helyes kis rénszarvasfüleket kaptak a mieink, hogy azért annyira ne hiányozzon az otthoni karácsony - köszönjük szépen!

Advent 3. vasárnapján ez az ige szólt:
"Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Az Úr jön hatalommal." (Ézs 40,3.10)
És már három gyertya égett a különleges adventi "koszorúnkon", ami idén egy frizbi, tengeri kagylók, csigák, csillag és mécsesek segítségével készült:
Ekkor már négyesben maradtunk, de így is nagyon örülünk a közös minőségi időnek, pihenésnek, töltődésnek:
Van, amikor egészen el tudunk lazulni:
Egyik nap itt ebédeltünk, ha valaki utána akar nézni, ez lett az egyik kedvenc helyünk:
A gyönyörű környezet, érkező fény, közös játék, meg az elemekkel való küzdés továbbra is lenyűgöző:
A naplementék sem lettek csúnyábbak...

Nem sok olyan kép van, amelyiken mind a négyen szerepelünk. Ez éppen ilyen frizbizés közben 😉
Szuper, hogy Boróról is szabadott képet készíteni:

Ma, advent 4. vasárnapján már mind a négy gyertyát meg tudjuk gyújtani a kagylóink között, és ezt az igét halljuk: "Örüljetek az Úrban mindenkor! Ismét mondom: örüljetek! Az Úr közel!" (Fil 4,4-5)

Így várjuk a holnapi szentestét és a karácsonyt: Jöjj, népek Megváltója!

1. érdekelne a sasok latin neve, ha nem túl bonyolult kérés :-) és érezzétek jól magatokat az ünnepeken

2. Sorry, hogy csak most, Zsuzsa:
    Ez a három fajta biztos volt: