2018. október 28., vasárnap

32) D-hike from Kukkal to Kuthurai Aru Dam, azaz egésznapos túra a hegyről le az alföldre!

Erről a fantasztikus szezonzáró túráról posztoltam már néhány képsorozatot a FB-on, de szeretném, ha itt is meglenne, ill. egyik diákom édesapjától még egy videót is kaptam, mindenkit biztatok az aktív linkek használatára :)
 Reggel 6:30-kor indultunk busszal Kodiból, hogy kb. 8-kor elinduljon az egésznapos túránk a Kukkal-tó partjától, célunk pedig az ún. Kuthurai Aru Dam volt, ami egy lópatkó alakú víztározó az alföldön. Ez utóbbit azért hangsúlyozom, mert tudjátok, mi 2100 m magasan élünk, Kukkal 1890 m-nél fekszik, az alföld pedig kb. 300 m tengerszint felett, így bizony szinte az egész napunk "downhill" volt, hiszen másfél km-nyi (!) szintkülönbséget meg kellett tenni.
 Nagyon élveztük, bár néha jó lett volna felfelé is menni, hogy az izmaink másféle módon is használódjanak, de csodálatos élményünk volt sziklákon ugrálva, sima erdei úton lépkedve, kávéültetvények között sétálva, többször is folyót átszelve (néha hídon, néha cipőt levetve átgázolva, néha óvatosan köveket keresve lépkedve)...
A legnagyobb ajándék pedig a két fürdési lehetőség volt, egyik ebédszünetben, másik pedig már utunk végefelé.
A napnak más sikerélménye is volt számomra: egyik átkelőnél egyik kilencedikes diákom elveszítette mindkét cipőjét, és elvitte a vízesés... mindenki sápítozott, hogy szegény, milyen nehéz lesz mezítláb még kb. 4 órát menni lefelé... de a videós apukával úgy döntöttünk, hogy nem hagyjuk annyiban, lemegyünk megnézni. Csak kb. 10 méteres volt a vízesés, és utána volt egy kis zárt öböl, ott kezdtük keresni, hátha nem vitte tovább a víz. Shanki meg is látta az egyik cipőt, mire én beúsztam, és kihoztam, és a vízből (azt a partról nem lehetett volna) pedig megláttam a párját is egy szikla mögé beszorulva :) Így meglett mindkét cipő, még ha nedvesen is, de Ravinak mégsem kellett mezítláb folytatnia a túrát.
A második fürdőhelyen pedig még ugrálni is tudtunk különféle formációkban (érdemes a videót megnézni):
Ezzel a túrával van 3A, 3B, 2C és 3D-túrám, amivel szerintem teljesítettem a Tahr-pin követelményeit, így február elején irány a Tahr-camp! Azért írom, hogy szerintem, mert hivatalosan eggyel több C kellene, de nekem meg B-ből is, meg A-ból is (kettővel!) több van, mint a szükséges minimum, így a "törvény lelke" alapján rendben lehet, a "törvény betűjét" majd meglátjuk, de januárban úgyis lesz egy ún. "conditioning" C-túra a tábor előtt, így szerintem minden szempontból rendben lesz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése